19 mars 2012

Dagens Låt...

Tänkte börja med ett återkommande inlägg i bloggen. "Dagens låt" .

Eddie och jag lyssnar på mycket musik när vi går här hemma. Om han växer upp med samma musik intresse som jag och Sanna skulle det va ruskigt skoj. Om inte så går livet vidare. :-)

Men under hans uppväxt vill jag ge honom så mycket musik som jag möjligen kan.

Musik stimulerar, inspirerar och sprider glädje.. Är skoj och se hur han reagerar på olika artister och stilar.

Han gillar Johnny Kontant men har svårt för Dödsmetal, skall bli spännande att se utvecklingen.

Så i detta återkommande inlägg kommer vi kunngöra dagens låt.

Idag somnade han i min famn till Smokey Robinson And The Miracles "The tracks of my tears"

Låten släpptes 1965 som 7' singel av The Miracels där William Smokey Robinson var sångare. B sidan bjöd på den smått lustiga titeln "A fork in the road".

Första gången jag hörde låten var 1986 i Oliver Stones delvis självbiografiska film "Platoon" från samma år. Skön låt grym film.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar