24 juli 2011

Yo YoYo Wuz Up!!!

Glest mellan inläggen och mycket som händer e ingen bra kombination. Well Well what to do...

Den gågna veckan har varit fartfyld jobbet segar på, regnet faller och min älskade Sanna är fortfarande förkyld. Men det är i början av veckan det, nu spolar vi raskt framåt...

Torsdagen den 21/8 begav vi oss till förlossningen för ett andra försök till att vända lilla grångliga bebis som envisades att ligga uppochner..

Jag var jävligt nervös, inte för att något skulle gå fel eller va farligt men för att det skulle göra ont, jag har svårt för när Sanna har ont eller inte mår bra.

Hade velat kunna ta den smärtan istället, inte för att jag på något sätt tror mig kunna hantera den bättre men bara för att jag älskar henne och inte vill se henne lida.


Men Sanna e en sann krigare, satan i gatan vilken tuffing.

Hon bet ihop och tog smärtan. Det va tuff och gjorde ont men hon fixa det skitbra, grymt imponerad av att helt ommedvetet satt hon igång och andas när hon fick ont.

Jag e grymt stolt.

På torsdag kväll släppte spänningarna och jag fick feber!! Illa, illa va vek man e, men som tur har man gott läkekött. Febern släppte på fredag kväll och på lördag vart jag feberfri fast istället hade jag en hals som värkte, kändes som om jag svalt taggtråd och svavelsyra...

Vi tänkte gjort en roadtrip till Danmark men pissigt väder och sjukdom satte ju stopp för det, va fan tog sommaren vägen!?!?!

Istället åkte vi en liten sväng till Långås marknad med mina föräldrar.

På kvällen åkte vi till Virre och Markus och grilla.

Gött, skoj och trevligt precis som ett Kinderägg  ; )

Billy, Anna, Alize, Martin, Lisa och Liv var där åxå..

Blev tillfrågad att åka med till Falköping till helgen och åka bil, hade vart skitsköj men så här nära inpå bebis dax vågar jag inte, e ju inget man vill missa och Falköping ligger förhoppningsvis kvar nästa år..

Idag har mina ganla päron vart gifta bort åt 35år, jösses.... ;  )
Detta skall firas med en trip till Mandy´s Diner i Älvsered, har hört mycket gott om detta ställe.

Hade som plan att fråga någon av våra vänner att köra upp oss i deras "amerikanare" men  jag kände att i detta väder som vart i veckan kan det kvitta..

Hade ju vart ruskigt najs för mor och far då de träffades under ett mindre raggar slagsmål på det gamla anrika "Värögårn".

Nej fan nu får det räcka för denna gång, åpååterseende mina kära vänner....

1 kommentar:

  1. Hallå, jag verkligen älskar att läsa dina tankar om graviditeten och din kärlek till Sanna! Helt otroligt hur bra du kan få ner tankar i ord. :) Gillar speciellt att du skriver att du inte vill se henne lida, och kunna ta smärtan istället för henne. Det är kärlek! Tips, packa ner hennes favvodricka och snacks i bbväskan om hon mot förmodan skulle vilja ha under förlossningen eller efteråt. :) Ha det gott, Nicole hälsar Hej Tias :)

    SvaraRadera