02 april 2011

Fredag Härliga Fredag

Fy fan va gött med helg..

Har vart så jävla trött i veckan, stressen på jobbet har bidragit.



Men nu e det fredag och början på en helt underbar helg tillsammans med mitt hjärtegryn och lilla bebis. (ja jag ve den har ju inte kommit än men va fan den/det/hon/han sparkar och röjer runt så det känns som om att man börjar utveckal en relation med det lilla livet).



Sanna hämta mig efter jobbet och vi drog till Stantons och åt varsin sallad med skinka och ost. Efter det handlade vi inför helgen och hyrde film, valet föll på "Machete" av Robert Rodriguez. Sanna va lite skeptisk men när eftertexten började rulla enades vi om att det va en bra film...



Till kvällsmat blev det helj jävla underbar kyckling filé i en balsamvinägersås med hemma gjorda klyfrpotatis med färsk rosmarin och hickory rökt flingsalt och till det åt vi grillad halomuni ost och smörstekta champinioner. Oj, Oj, Oj, Oj va mätt jag blev sååååå jävla gott det blev.

Vet ärligt inte vad som va goast jösses.


Just nu e livet grymt bra, kan inte va lyckligare. Vi väntar barn, vi har en jävligt najs lägenhet, vi gåri bilköpar tankar och jag känner att bandet e på helt rätt kurs vi har knåpat ihop ett gäng ruskigt bra låtar. Ja man ska inte klaga.



Livin the good life.......



Imorgon ska vi sova så länge vi känner för det sen blir det frukost och sen tar vi dagen som den kommer.. Ska ta lite kort imorgon och lägga upp... Lite bilder på bebis nya kläder... ; )


Bandet har trotts namnlösheten skaffat sig en Facebooksida....

Åter till bandet! Som jag skrev innan det går bra nu, visst vi saknar ett namn och vi repar stundtals sällan men när vi träffas alla 4 så e det jävligt bra . Låtarna sitter trotts uppehållen , texterna har fallit på plats och Erik växer för var rep inte illa för en kille som aldrig någonsin sysslat med musik eller frontat ett band.. Och vi andra då, jo fan det e grymt Chrille har ett skönt gung och Olof och jag flummar ut tillsammans och helheten blir en homogen tung matta av kompromisslös rock med lätta improvisitoriska och proggresiva inslag, helt enkelt det bästa jag gjort i musikväg. Nä nu e det ta mig fan dax att krypa i säng det e ju en dag imorgon med.... Blev ett lååång inlägg denna gång men det har ju vart glest den sista tiden.. LIGHT`S OUT EVERYBODY

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar