22 maj 2011

RoadTrip Till Bakken...Bland Annat

I fredags grillade jag och Sanna kyckling till det blev Bulgursallad med Senap/Honungs sås, riktigt gött blev. I sann grillanda blev det några kalla.

Gick och la mig hyfsat tidig för att få min skönhetsömn inför Roadtripen.

Gick upp när Sanna skulle åka till jobbet och började ladda.

Billy ringde vid 10:30 och sen gav oss iväg, först åkte vi och hämta Impalan och sen åkte och tanka. Efter en stunds väntan så började resan.

Ölen va kall och stereon skrålade..
(Kommer lite bilder senare)Blev en hel del stopp längsvägen. När vi kom ner till Danmark styrde vi kosan mot Bakken.

På plats blev det en middag med öl, hatten av till Martin som bjöd på kalaset.

Efter några timmar började resan hemåt kvällen blev lite avslagen då en i följet blev svårt misshandlad redan i början av dagen i Helsngör samt att en Kvinna försvann på Bakken, hon återfanns i Köpenhamn vid 05:00. Va hemma vid Ca 03:30 en rolig dag men helt underbart att komma hem till Sanna och Bebis, borta bra men hemma bäst

Sitter och tittar på Nyheterna.

Bamse och migrationsverket samarbetar och enligt min älskade Sambo att Maria Wetterstrand f.d Språkrör i Miljöpartiet, ska va en riktig slinka "hon har nog fått mö kuk" he he he he mycket möjligt baby.

Skulle vart och spelat golf med Sannas jobb men vädretsmakter satte stopp för det, lite synd. Efter en liten vila så bestämde vi oss att gå på bio, Pirates Of The Caribbean.

Men tji fick vi!!

Jag gick in på Deras hemsida och bokade två biljetter. När jag får bokningsbekräftersen på mailen läser jag den och tur va det.
I mailet står det att man måste lösa ut biljetterna minst en timma innan föreställningen börjar.

Detta förbryllar mig en smula då jag bokade biljetterna halv sex när filmen böjade 18;15.

Jag ringer ner för att kollaläget och får svaret att min bokning är struken, när jag frågar varför får jag svaret att jag måste hämta ut biljetten en timma och ja visst det vet jag och förstår men varför i helvete kan man boka biljetter då???

Detta kunde jag inte få svar på, då undrar jsg om man då kunde boka nu. Men icke sa nicke det gick inte. Så nu blev de ingen Bio.

Visst vi kunde åkt ner och chansat, men i helvete heller de pengarna ska de ie få.

Tyckte Bion blev bättre när de bytte ägare men detta va riktigt pissigt.

Visst jag förstår regeln men då borde man ju inte kunna beställa biljetter efter en viss tid.

Visst I-lands problem, men men.

Ha det bra gott folk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar