09 maj 2011

Uutiset

Digital-Tv på finska!! Ja just det. Idag skulle jag installerat Telia digital-Tv, trodde jag.
Jag och Sanna åkte och köpte telekabel och väl hemma började jag trixa & fixa. Allt flöt på och glad i hågen väntade jag likt en barnunge på julafton.
Men den där WOW känslan infann sig aldrig.

I installationens slut skede då en färgglad bild bild ifrån Telia skulle uppenbara sig för att jag skulle kunna avsluta allt.

Då minsann visade sig allt så på finska, finska WTF min finska e lite ringrostig.
Jag gör en chansning och skriver i de aktuella inloggningskoder och kontrollkoder enligt konstens alla regler.

Men WOW sensationen uteblir, verkar som att
#1 min finska inte e va den en gång vore
#2 Eller så är de koder som kom i brevet på svenska ifrån Telia som ej e kompatibla med finsk inloggning??

I detta skede ringde jag kundservice, väl expiderar så enades vi om att det inte borde va på finska eller att modemet som jag ursprungligen fick ifrån Telia 2004 inte längre är bland oss.

Efter ett kort beklagande av modemets bortgång säkerställer vi att det nya modem jag införskaffat inte är kompatibelt med Telias kundservice.

Summa sumarum ett nytt kombinerat modem/router kommer skickas och sen får vi 6mån Spotify Premium..

Väl värt väntan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar